fredag 18 april 2008

brist på trench ?

linda k är av uppfattningen att alla bör ha en trenchcoat, jag håller absolut med och när jag öppnar hallgarderoben ser jag inte mindre än tre stycken trenchisar dingla omkring där inne ... dessutom finns det minst två till i källaren.
hur kan det då komma sig att jag upplever en akut och obönhörlig brist på just trenchcoats, det ska ju vara ett s.k. klassiskt plagg, då borde det ju räcka med fem kan man tycka.
sen undrar jag vart alla söta korta små kappjackor (jackkappor?) med dragkedja och lite rynk fram kommer ifrån? de går omkring typ everywhere men jag vet liksom inte vart jag ska fixa en...
dessutom har jag ju nyligen investerat i en sån häringa odd molly:

det skulle ju vara den ultimata koftkappa (...kappkofta ??) men goddamn, fjordvindarna blåser rakt igenom och den har kostat mig två mjölkstockningar. skulle nog verkligen behöva en sån där söt liten kappkappa jacka.... japp

2 kommentarer:

anna sa...

dessutom har du väl avyttrat ett par trenchisar också? kappor med rynk - HM? syster l har en därifrån tror jag. själv har jag inget jag får igen över magen, så nu får vårsolen hålla i sig!

tingeling sa...

kappa hemklickad, tack før tipset... HM hur kunde jag missa det?