torsdag 3 april 2008

the hunt


jakten på ett par svarta hunters i stl 38 har pågått sedan januari...
det har varit slutsålt överallt i oslo sedan dess.
jag har vacklat mot ett par bruna eller möjligtvis ett par röda men alltid ångrat mig i sista stund, det är ju de svarta jag vill ha, men det är helt, HELT omöjligt att få fatt på några.
jo, jo jag fattar jag att jag egentligen är helt orimlig, människor svälter och jag vill ha ett par dyra gummistövlar...

så idag ringde de upp från en butik i där jag står i kö, långt ner på listan, typ nr 22, och sa att:
-nu har hunters kommit in, vi har ett par här åt dig.
-yesss äntligen!! mina gamla stövlar har dessutom börjat läcka och i det här vädret är jag alltid lite blöt om högerfoten ( kan vara farligt ju!).
packade raskt ihop bebisen och gav mig av innåt stan. telefonen ringer igen när jag väntar på trikken:
-eehh, hej det är från butiken den och den , jo det här med hunters alltså, vi har då fått in stl 37 och stl 39 kan det vara nåt ?
...tystnad (min replik)
-nehe, inte det?
-nej, nej, nej ring när ni har fått in stl. 38.
herregud!!! måste jag donera pengar och ha fadderbarn för att bli av med dåligt karma eller är det helt enkelt meningen att jag ska gå och vara blöt om höger tassen tillsvidare ?? eller kanske, kanske ska jag bara ge upp och vara nöjd med ett par bruna istället....

2 kommentarer:

anna sa...

men vad vore man utan sina i-landsproblem..?

tingeling sa...

ja som ett tomt skal, antar jag, med blöta fötter ;)