torsdag 3 april 2008

mitt minsta barn


lilla e och kaninen

mitt minsta barn sover för ovanlighetens skull så här på morgonen. hon har dessutom skämt bort oss genom att bara äta en gång vid 3 i natt. tack söta lilla e, mycket välbehövligt efter post-påsk kaoset vi upplevt.

påsken firades i hemlandet hos farmor efter det for g till kanada på konferens i ca en vecka. jag, barnen och farmor körde i snökaos (och stundtals barnkaos) från örebro till oslo, hoppas det dröjer lääänge innan jag måste göra om det. god hjälp från farmor i hemmet medan g var borta, men jag var ändå ganska slut på söndag kväll när g stegade in genom dörren jetlaggad men fullastad med presenter; fin-vin och elizabeth arden till moi, hello kitty och origamibok till s och hoodie från baby GAP till e (det hjälpte det hjälpte) .

efter det mest kaosnätter och lite 2-årstrots, men hej... vad annat kan man förvänta sig med en tvååring och ett femveckors knyte.

6 kommentarer:

G sa...

Fin bild, jag vill se en bild på hunden. Hur lat är den?

tingeling sa...

hunden är latare än latast, bildbevis kommer inom kort

fröken L sa...

Åh, hon är alldeles nydelig! (Det är väl norska hoppas jag? Skulle kunna vara lite danskrester som skvalpar runt i min hjärna...)

tingeling sa...

fröken l: visst är det norsk, men jag kan liksom inte uttala ordet, tack o tack visst är hon, iallafall

KiJn sa...

Iiik! Det är som att kolla på en synvilla. Ligger hon på mage eller på rygg!???
Kan meddela att Vidar kan byta blöja på sig själv. Praktiskt va?
Jag ljuger så jag tror mig själv ibland också.
~ Kari

tingeling sa...

kari: båda delar, de är ju så mjuka de små liven, närå... hon sover på mage på dagtid faktiskt, sova så mycket bättre då.