torsdag 24 april 2008

nyordning

det råder en nyordning i det tingelingska hemmet.
jag lämnar på barnehagen och herr tingeling hämtar. nyordning kommer av att det är så långt till barnehagen, tar typ 40 min att gå. jag har ändå promenerat dit och hem vid hämtningen när det varit så fint väder, resultatet blev att s somnade och vaknade i katastroftillstånd samtidigt som lilla e var vrålhungrig när vi väl kom hem och.... ja... ingen dans på rosor direkt.
tidigare har jag tagit buss eller spårvagn alternativt bilen. det kan jag iofs fortsätta med, men det känns ju lite trist att säga till sitt barn när det är sol och 15 grader varmt: nej, vi ska minsann åka bil/spårvagn/buss när barnet hellre vill promenera.
för att komma till barnehagen måste vi passera en av de större infarterna till oslo och med bil undviker man ju gärna det vissa tider på dygnet, särskilt som det för närvarande också är inte mindre än tre (3) vägarbeten man måste tricksa sig förbi. så idag lämnade jag s med e i släptåg efter rusning vid ca: halv nio, med bil. tanken är att jag ska kunna promenera på morgonen (om natten som varit så tillåter) och sen får hon åka cykel hem med sin far, som kan hämta tidigt eftersom han slipper lämna. en ganska vettig lösning känns det som, åtminstone i skrivande stund.

Inga kommentarer: