torsdag 17 april 2008

projekt överdosera mig

(fastnat på drogtema idag tror jag...) nåväl, eftersom jag var bortrest i förra veckan tänkte jag att s och jag skulle göra nåt bara vi två. att hon skulle få liksom en överdos av uppmärksamhet från mig. hon har varit lite kinkig och gråtig en period, dels pga lilla es ankomst och dels för att hon har slutat sova på dagtid.
planen var att fara till the mall och shoppa gula (mycket viktigt) mjukisbrallor, hårspännen och äta bullar, - jeg vil spise bolle, jeg ( i falsett om och om igen under hela bilfärden).
vi lämnade en fulltankad lilla e hemma med far och for iväg. s valde bara en sorts hårspännen, fast jag sa att hon fick välja fler, gula mjukisbyxor införskaffades, jag lyckades manövrera undan leksaksaffären utan att hon fattade misstankar. macdonalds gick över all förväntan, hon lekte själv i klättertornet och protesterade inte när det var dags att gå. vi hade en liten nödsituation vid postman patbilen men det gick att lösa med de utlovade bullarna från united bakeries ( united bakers kommer hädanefter att refereras till som ub- ett norskt måste, bullarnas mästare och min nya fiende).
på vägen hem började s gråta förtvivlat och beordrade mig att stanna bilen, vet inte riktigt varför, men väl hemma bedyrade hon att hon haft roligt och visade glatt upp sina hårspännen för både far och lillasyster.
vet inte om överdoseringen lyckades, men det kan ju knappast ha skadat, hur som helst var hon kinkig imorse som många andra mornar.
hon är väl helt enkelt två och ett halvt år med ett nytt småsyskon, klart det är jobbigt för henne och hon är tapper, stora s.

3 kommentarer:

Anna sa...

åh det låter som drömmiga 3 timmar tycker jag!!!
skulle oxå vilja ha nya hårspännen till min för korta page...
kram

anna sa...

lilla skruttan, klart det inte är lätt... undrar så hur H ska ta det där?

tingeling sa...

lilla mamman: jo det gick ganska bra fast vi var ute på hal is några gånger..
fru A: klart det kommer att gå bra på det stora hela men lite konkurrens får man nog räkna med mutor funkar ju bra...;)