söndag 18 maj 2008

dagen efter


det gick fint! 17:e maj kvällen alltså, vi kunde vara i trädgården trots allt och vi var inte så många, 5 barn och 6 vuxna, jag hade föreställt mig ca 15 vuxna och uppåt 20 barn i ett oöverskådligt böljande kaos inne och ute, nu var vi alltså mest ute och det var ganska kallt (typ 7 grader) men vad gör man inte för Norge!
så har jag idag upplevt en välbekant obeslutsamhet kombinerat med att jag trots koftor, sockor och sjalar absorberat all värme i omgivningen men ändå varit helt genomkall, through the bone liksom, lite grann som man föreställer sig Ondskan. vilket då fick mig att fundera lite ...
så framåt lunchtid när jag skulle amma ... aj aj aj !!!
ok. mjölkstockning på väg alltså, ingen akut fara för min själ den här gången heller. istället amma amma amma, jättevarm dusch, lite kaffe, lite alvedon, två duntäcken och en timmes vila, så gick det över.

Inga kommentarer: