tisdag 20 maj 2008

jobbelijobb 2

det finns sjukt mycket lediga jobb i oslo, hur jag än sorterar och avgränsar sökningen finns det fler än 200 lediga tjänster. utom inom jordbrukssektorn då, måste medges, det är lugnt, jag är inte intresserad. jag passar bäst på någon förvaltning eller myndighet, jag är liksom byråkrat i blodet. jag gillar elektroniska arkiv, urgamla registreringssystem med helt oförståeliga registreringskoder och ärendehanteringsprocesser bortom allt förnuft. jag känner mig hemma där. dessutom så är jag väldigt förtjust i stämplar. norge är jäkla bra på stämplar, de stämplar det mesta de kommer åt av officiella papper. stämpla med en smäll.. pang... det är definitivt, ett beslut är fattat - så här kommer det att bli! ingen återvändo....jag har Stämplat!!

jag vet min plats alltså, jag känner mitt byråkratiska öde, men det hindrar inte att jag klickar mig in på lite flashigare jobbannonser, såna som har Executive med i utlysningstexten..... tingeling - Executive analysist, Executive developer, Executive in charge... det låter stiligt, det låter dräkt och högklackat. men det blir inget med det, jag håller mig till mitt, till koftor och lite lägre klackar, där känner jag mig hemma.

Inga kommentarer: