onsdag 28 maj 2008

är detta slutet?

kanske har de rätt ? kanske är det sanningen ... kanske är det helt sjukt fult! det som varit min Trygghet, min Bekväma vardag och min Bästa utväg.
idag har jag stått framför spegeln länge och provat och begrundat. ska jag framhärda i min bekvämlighet med den bittra förvissningen om att jag i mångas ögon repesenterar något helt anskrämligt och passé, eller ska jag faktiskt förkasta det på så många sätt optimala och sälla mig till de som fördömer.
jag har inte tagit ställning. jag kan inte bestämma mig. mitt omdöme är grumlat av en förkärlek för snabba och enkla lösningar.
jag har spridit ut dem på sängen, svarta och grå, inga vita (nej där går faktiskt gränsen!!). jag granskar dem med vemod i sinnet och kritisk blick ... vara eller inte vara ... ta farväl eller inte?
hur detta än slutar så jag är övertygad om att i en föränderlig värld av uttryck och motsatser som alstrar nya motsatser så kommer återupprättelsen att komma. om åtminstone ett decennium kommer revolutionen igen och då tror jag att många kommer att vara lika förvånat tacksamma som jag var när Giselle Bündchen syntes i diverse magasin iförd ett par gudomliga grå för några år sedan...

9 kommentarer:

anna sa...

:) det finns väl snyggare outfits, men mycket som är värre också tycker jag... definitivt en bra stomme i gravidgarderoben! men vita, nej.

Polly sa...

Hehe, ooops! Smaken är är ju som baken, och klart man ska ha det man gillar, men jag gillar det inte... ;)
Och säger som fru a - låt bli vita!

tingeling sa...

fru a: det VAR fantastiskt i gravidgarderoben, kanske är det därför de har hängt kvar, lite som gravidkilon ;) ... men vita åh nej!!!

Polly: absolut! och tur är väl det :)... idag har jag chinos, känns vuxet.. (& lite 80:ies..)

Akan-Kakan sa...

Jag har vita!! =D
Till midjekort tröja, haha.

Unknown sa...

Spara dom långt inne i gaderoben tills du fyller 60.

Polly sa...

Fniss, i en gravidgarderob är allt tillåtet! :-D

Och till fria aktiviteter också, för den delen. Jag förfäras mest av damer på arbetsplatsen som ser ut som de precis klivit ur sängen... :)

Chinos är fräckt, måste jag också skaffa!

tingeling sa...

akankakan: åh.. har du... :x men helt säkert är DU gorrrgeous i dina!!;p
janne: säkert är de förvandlade till typ vintage-leggings då, med samlarvärde, kanske rent av borde skaffa fler??
polly: åh så skönt, jag var ju gravid ganska nyss ändå & vet du chinosen åkte av sedan till förmån för...just det...;p

Maria sa...

Är det leggings vi talar om?? Jag tänker då ALDRIG överge mina - är ju så skönt och snyggt (iaf mörka varianter haha)! Mer leggings åt folket! Tycker vi borde lagstfita förbud mot kliande nylonstrumpbyxor och bara tillåta härliga bomullstights! Dessutom förlåter de en varje gång man äter lite för mycket glass...
/Tokyo-Maria

tingeling sa...

Tokyo-Maria: du har verkligen en poäng där med glassen! men jag har fattat mitt beslut, har tänkt bojkotta leggings till förmån för ... tights!! it´s a win win situation ;p