måndag 9 juni 2008

Förtydligande...

... alltså jag känner att jag måste förklara det här med matsmuggleriet, det var inte mycket för mycket vi tog med över gränsen. det var kanske en fläskfilé och en arbogapastej (litet paket) för mycket som slank med. inte mer... men det är ändå lite spännande varje gång. igår var tullen inte ens hemma när vi körde över gränsen... men någon gång händer det, då tar de arboga pastejen ifrån oss och jag kommer att vara lite ledsen, men ändå kanske lite nöjd över att ha trotsat lagen... sådär lite lagom...

2 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Vadå, får man inte föra in Arbogapastej i Norge?

tingeling sa...

Åh jovisst får man det, men OM vi hade blivit stoppade hade jag tänkt offra arbogapastejen... man får bara ta med 4 kg köttprodukter per pers. och jag tror inte att barnen räknas (borde nog kolla upp det)det är hutlöst dyrt med kött... ett vanligt pkt bäjkon det är 30 spänn det helt horribelt :O