torsdag 19 juni 2008

potatisshopping

läste här om färskpotatis och blev lite sugen, det är ju midsommar och allt ju... så jag for och storhandlade. 98 öre kilot kostade alltså färskpotatisen i sverige.
ICA maxi i oslo tar tydligen 26.90 kilot... ja, jäklar... jag slog till på ett och etthalvt kilo, färdigpackat i påse, jättestora trista potatisar som säkert var nya och små och fina för jättelänge sedan, i jorden.
39 spänn alltså, för ett och etthalvt kilo .... inte att det inte är värt det eller så ... men herregud det är ju liksom läge för en svart potatismarknad i det här landet.

uppdatering: ja ännu billigare kan det tydligen bli, välkommen att köpa min potatis så köper jag din.

3 kommentarer:

anna sa...

61 öre för ett och ett halvt kilo fick vi ge...

tingeling sa...

det är ju inte klokt... jag vill hem!

Akan-Kakan sa...

Maxi i Uppsala sålde för 39 öre kilot före midsommar! Jag trodde det blivit fel när min jättesäck skulle kosta 98 öre.