lördag 21 juni 2008

SATC

det blir SATC på torsdag förmiddag med mammagruppen, barnvagnsvarianten alltså. och jag som alltid varit lite känslig mot störande moment på bio. småsnack, prassel ja ni vet... faktum är att jag inte varit på bio sedan 2004.

sen är jag lite orolig över att man i norge ibland översätter namn i utländska filmer till norska namn, i harry potter tex hette rektorn för skolan professor humlesnurr, är inte det märkligt?

undras jag om de har döpt om carrie ? till kari kanske...och mr big till herr stor, eller brede möjligens.

eller ännu värre...tänk om filmen är dubbad. kari sitter på ett fik med sin laptop och tänker högt för sig själv... "jeg lurer litt på hvis det i denne byen er vansklig og finne gutter hvis man er ei pen dame med mange kler og dyre vesker og sko...??"

2 kommentarer:

anna sa...

låter som det kan bli kul, det där... den var toppen, mycket nöje!

tingeling sa...

ja tack, jag ser fram emot filmen inte mot konceptet barnvagnsbio