torsdag 21 augusti 2008

förresten..

det skrämmer mig lite det här med cyklingen. inte för att det är så värst långt eller så, men jag har inte cyklat sedan 2006. i norge cyklar dessutom alla grymt fort och gärna i åtsittande kulörta kläder. nedanför oss mot fjordkanten (kusten?) tillexempel, där körs tour de finans, morgon och eftermiddag, och det är h e l t livsfarligt att vistas där vid de tiderna. tour de finans, har jag fått förklarat för mig, är där de konkurranskraftiga finansmänniskorna jämför sitt dödsförakt och sina benmuskler på väg till och från jobbet. vanliga pendelcyklare jämnas med marken.
jag planerar att ha cykelkorg och en fluffig sadelmuff. fråga är om jag ens kommer att kvalificera mig i kategorin vanlig pendelcyklare... vi får se, tills vidare söker jag efter lämplig sadelmuff, den får gärna vara kulört.

3 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Du får ta och visa de där norrmännen hur man fincyklar! Lagom långsamt med damcykel, cykelkorg och allt.

Camilla sa...

låter livsfarligt! glöm inte en kulört hjälm. :)

tingeling sa...

akan-kakan: ja fincykling får det bli och jag kommer helt säkert att hoppa av och gå i alla backar(många i oslo)
camilla: hjälm så klart, det hade jag ju glömt!! finns säkert många kulörta att välja på;)