onsdag 13 augusti 2008

the sound of impending horror

jag hörde ett mycket märkligt litet ljud i morse. ett tyst skrapande liksom. vi var i badrummet lilla e och jag. först tänkte jag typ: oh nej möss !! och lyfte raskt opp lilla e från golvet. gick runt och tittade lite i badrummet och kikade tillochmed ut i hallen en sväng men såg vare sig hål i väggen eller möss (tackochpris).
hur som helst så tycktes ljudet följa efter oss, och det lät liksom bara mer och mer, och högre.
så plötsligt fattade jag:
-men jäklar ! det är ju lilla e som låter!! herregud hon har ju nåt i munnen!!
snabbt som ögat kände jag efter, men där var ingenting utöver det vanliga. märkligt...så det där ljudet igen.... jag kände ju faktiskt igen det, jag hade hört det förr... och så slog det mig.
det var det omisskännliga ljudet av splitternya små tänder som gnids mot varandra.
- jaha ja, tänkte jag och andades ut, men då är ju allt som det ska...det är ju bara.... vänta nu!!! gnids mot varandra!! men-det-betyder-ju-tänder-i-överkäken-också!!!
jag kände efter igen och mycket riktigt, mycket riktigt, en sylvass kant i överkäken. the horror!!vi snackar alltså bitsk bebis med två tänder helt framme i underkäken sedan 6 veckor med bett och blodvite som följd. ofta!! jag har ändå fortsatt amma, man lär sig hur man ska undvika de värsta betten (jag ammar med mitt lillfinger i hennes mungipa så att jag kan bända upp käkarna snabbt). men nu ni... nu när lilla e bokstavligt talat är beväpnad till tänderna, nu blir det allt ridå ner för amning! i will not be nippleless i tell you!!! inte med nytt jobb och allt.

4 kommentarer:

anna sa...

ajajaj... nä, nippleless vill man ju inte vara!

Anna sa...

ahahahahahahaha! du är för rolig!! var rädd om nipplarna nu, man vet aldrig när man kan behöva dom ;D

Camilla sa...

aj! det låter inte skönt alls, på något sätt!

tingeling sa...

fru a: nope i need ´em.
lilla mamman: jag ska passa på dem...
camilla:åh nej det gör såå gräsligt ont.
alla: gud vad sen jag var med att svara förlåt!