onsdag 8 oktober 2008

plötsligt händer det

ibland händer märkliga ting. som att man försover sig tillexempel. i vår familj har det nog aldrig hänt... med två barn som vaknar mellan 04.30 och 06.00 görs det ju liksom inte. och att ställa väckarklockan i den här familjen är ju mer eller mindre ett hån. 
men så händer det: man slår upp ögonen och det är tyst. barnen sover. hunden snarkar inte ...märkligt... och så... en smygande känsla av att något inte stämmer. det är ju nämligen ljust ute...
klockan visar 07.40.
- inte illa familjen hejja !! var min första tanke, och sen ... men det är ju idag jag måste lämna s på barnehagen med cykel! OCH vara på jobbet före klockan nio. mmmnnggghhh!!!
nu kan det ju tyckas att jag hade ganska gott om tid. men det är LÅNGT till barnehagen. räkna med 45-50 minuter att cykla dit lämna och ta sig till jobbet. jag loggade in 08.59. bara för att upptäcka att datasystemet var paj och att alla mina brevmallar var försignerade med namnet Thomas G och skrivskyddade (hur i ******* går sånt till !?). 

note to self (and rest of family): nästa gång försov oss en lördag tack

6 kommentarer:

anna sa...

nämen! det behövde ni säkert...

tingeling sa...

fru a: jo vi gjorde nog det,hoppas att det händer igen i helgen

Millan sa...

Du var i alla fall utvilad på jobbet!

tingeling sa...

millan:javisst, både utvilad och lätt speedad :)

Camilla sa...

ibland tänker jag: undra om jag ska ställa väckarklockan. och sekunden efter skrattar jag åt min dumhet. som du skriver vaknar ju barnen alltid tidigt. men nu kanske jag inte ska skratta åt den tanken nästa gång. härligt att få sova lite längre än vanligt iaf. =)

tingeling sa...

camilla: jamen visst, som OM man skulle kunna få sova längre än kl 0600 någon gång, tänker man ju. men så får man plötsligt det, och då blir hela dagen helt bäng iallafall märkligt...men det Var skönt att sova länge :)