lördag 29 november 2008

inte snyta där...

inte måla där, bara på papper är en mycket underhållande blogg som jag läser alltsomoftast. häromdagen var det ett inlägg som förklarade bakgrunden till bloggens namn.
när jag läste det slog det mig att den här bloggen egentligen kunde ha hetat" inte snyta där, bara i papper."
s har nämligen ovanan att snyta sig i allt. bokstavligt talat allt. jag har sett henne gnugga näsan mot väggar och golv, i gräset, i dagisfröknarnas kläder, i snälla-tanter-på-stans-kläder. i duken, i lakan, i gardiner, på fjärrkontrollen till teven och på hu n d e n!
jag vet inte hur många gånger jag har sagt orden: men snyt dig inte där!!!
idag hörde jag mig själv yttra följande:
- men s !! snyt dig INTE i lilla e´s hand!!!
och strax efter det:
- men herregud inte i hennes hår heller!!!

2 kommentarer:

Millan sa...

Jag kan komma på mig själv att torka barnens näsor med min tröja om det typ är en sunkig tröja som ändå ska tvättas. Och sen blir jag lite arg när Tora torkar näsan med sin egen tröja. Hur ska hon liksom kunna veta vilken tröja som funkar som näsduk eller inte?! Ibland blir man lite trött på sig själv...

tingeling sa...

Millan: shit, s måste ha sett herr t torka näsan på hunden och lite varstans :D