lördag 6 december 2008

the late challange

för helt säkert drygt en vecka sedan ( kanske mer) blev jag utmanad av lilla mamman
och här ... äntligen:
Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
1. jon stewart
2. lost
3. morden i midsomer
4. heroes
5. carnivale
6. bones
7. andra typ deckarserier
8. men jag har inte fler... jomen,  kanske X-files när det begav sig... och herregud twin peaks. se där det blev ju 8

8 saker jag gjorde igår
1. jobbelijobbade
2. snackade med svärmor
3. gick inte ut och åt (se vidare punkt 2 under rubrik favoritrestauranger)
4. drack lite rödtjut
5. körde bil i värsta rusningen i majorstukrysset - damnit gångtrafikanter!!!
6. lagade lax
7. hämtade och lämnade s på barnehagen
8. somnade sött vaknade trött

8 saker jag ser fram emot:
1. julen
2. att ha alla julklappar färdigköpta och färdiginslagna
3. 2009 med allt vad det kan föra med sig
4. att bo i hus i ett annat land
5. semester
6. att gå ut och äta
7. när jag sparat klart till min väska
8. -2 kg

8 favoritrestauranger:
1. alex sushi oslo
2. faktiskt går vi aldrig ut och äter, utom igår då vi skulle gjort det, men nu hoppas vi på nästa lördag.
3. yukikos i lärdomsstaden
4. lingon
5. hambergs (finns den kvar eller ?)
6. kvalar U.B. in ??
7. men varför 8 av allt ?? kan man ha 8 favorit någonting ska favoritliksom inte vara ett styck av något.
8. hemma

8 saker på min önskelista (inte nödvändigtvis i skriven ordning)
1. hälsa till alla jag håller av (snodd från lilla mamman)
2. jobb till mig och herr t i ett annat land
3. HUS
4. barnehageplats till lilla e
5. min väska
6. se längst upp i högermarginalen
7. an end to globalwarming
8. lång semester

jag utmanar alla som orkat läsa igenom hela listan och ännu inte gjort samma utmaning.
så här mycket har jag nog aldrig länkat i hela mitt liv. shit.

2 kommentarer:

anna sa...

visst finns den kvar. och visst kvalar u.b. in!

tingeling sa...

fru a: thank godx2!