torsdag 15 januari 2009

urgent hall

vi har en urgent-hall-situation. allt i hallen hänger/ligger huller om buller. lika irriterande varje gång att leta efter vantar och mössor till barnen och sig själv i fyra olika korgar. dessutom måste vi få undan skorna. långt bort. världens lataste hund har nämligen inget emot att gå några steg extra om det involverar att få gnaga på ett par skor. eller på någons jacka för den delen. 
det knepiga hos är att hallen är ca 25 kvm stor. det är iofs bra men, man går alltid igenom hallen och man ser a l l t i d hur kläder och  skor liksom tornar upp sig över hatthyllan och bänken som står under. 
jag funderar på något sådant här. 1 låda var till barnen, det borde väl räcka för vantar, mössor, halskragar och vad det nu kan vara ? 2 lådor till mig för jag har onekligen mest (av allt). 1 låda till herr t och så en till låda till mig. jepp . och skohyllor i trappen, minst två. och kanske lite extra krokar under hatthyllan ....och en bunker i källaren för extra kläder och skor .... och ...och...

5 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Vi har samma problemo men i mini-hall (typ tre m3). Just nu går vi in genom pannrummet via garaget istället. Återkom gärna med bilder!

Akan-Kakan sa...

Du har fått en utmärkelse av mig nu!

Akan-Kakan sa...

Haha, vilken stalker jag är! Tre kommentarer på samma dag!

anna sa...

och samma utmäkelse finns även hos mig, givetvis...

tingeling sa...

akan-kakan: bild till dig uppe, insåg att vår hall verkligen inte ser ut att vara så stor, men det är liksom åt andra hållet.
OCH TACK !!! jag blir så glad tänk att få pris för sitt svammel! gulle dig! & stalk me and i´ll stalk you back ;)
fru a: kära du gulle dig med och 1000 tack. är det lov att utnämna tillbaka? inte bara som så jag-fick-av-er-nu-får-ni-av-mig. utan på riktigt??