onsdag 4 mars 2009

ovanor och mindre smickrande fakta

en utmaning från kära fru a som inte blivit av förrän nu. 8 fakta /ovanor som handlar bara bara om mig. spännande va:

1. mitt morgonhumör.  det har sagts förut, tydligen kan det sägas igen. det finns en anledning till att herr t lämnar på barnehagen och jag hämtar.

2. jag är a l l t i d i tid. i tid och otid. kommer jag försent får jag svettbrytningar.

3. jag är en packningsfascist. om herr t har packat bilen när vi ska fara iväg någonstans går jag ut och packar om. en gång lät jag bli att packa om bilen i nästan en halvtimma, jag kunde inte sitta still så det slutade med att herr t bad mig packa om.

4. jag strör halvt urdruckna kaffekoppar omkring mig.

5. jag är läskigt vig. helt naturligt läskigt vig.

6. jag klarar inte att se skräckfilmer eller ens psykologiska thrillers. jag brukar gå och borsta tänderna när det blir läskigt och sedan vågar jag inte gå och lägga mig själv i alla fall.

7. jag lyssnar på elvis i smyg.

8. jag älskar att köpa presenter till andra och lite till mig själv. 

... just det ja, jag skulle utmana 8 andra bloggare men det är så många så jag utmanar alla som vill

2 kommentarer:

anna sa...

hmm, jag önskar jag delade ovanan att alltid vara i tid. att vara sen ger även mig frossbrytningar, inte fan är jag i tid för det...

tingeling sa...

fru a: jomen det är ju bra att vara i tid, fast jag är så där du vet på plats 30 min innan efter att ha tjatat och skällt på alla andra stackars inblandade som sedan måste vänta med mig.