torsdag 28 maj 2009

tyst

idag har jag ingen röst. ingen alls. jag öppnar munnen och det susar lite och rosslar lite. så blir det inget mer.  
i morse skrämde jag mina barn:
- mamma, mamma du må hjälpa mig att pärla...
- ...suuus (med halvöppen mun)... rossel.. rossel host host harkel ....*nickar med huvudet*
- paaappaaa, paaappaaa .......
nu har de åkt till barnehagen och jag är ensam hemma med hunden och två getingar som flyger runt härinne. den ena har jag tillsvidare stängt in i skåpet över köksfläkten och det är ju bra. för stunden. därinne finns ju nämligen kaffet. this i will deal with later. den andra är utom syn och hörhåll. bra, bra. planen var nämligen att separera dem så de inte anfaller som duo. i outsmarted dem, getingarna.

2 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Har du provat sus-rossel-host? Getingarna kanske också blir rädda av det?

Krya på dig!

tingeling sa...

akankakan: tack du. jag ska allt rossla lite på dem när de kryper fram