fredag 19 juni 2009

sol inne feber i sinne

 just nu är jag glad att jag inte bor i sverige och slipper midsommar. 100 garders feber, sol och midsommarparty är verkligen en usel kombo. synd på inplanerat mys med rosé och jordgubbar i och för sig , men vi har ju trots allt firat både 17:e maj och annandag pingst. med korv och glass. det ni. när det är fest i good old norway då är det pölser och is som åker fram. det är annat det än sill och nubbe. och midsommarstång och janssons ( jag ääälskar janssons) ... och...  jaaa men glad är jag allt. i solen. med feber. och ingen klänning har jag heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv så valde vi bort det traditionella midsommarfirandet för andra året i rad. Vi åkte till Gröna Lund istället. Däremot när jag bodde i Oslo så hade vi eget midsommarfirande med sill och tårta och allt som hör till. Det var tider det.
Att vara sjuk är ju inte kul, hoppas att du kryar på dig snart.

tingeling sa...

aurora: grönan - herrlisch. jag klämde i mig en skvätt bubbel faktiskt, det gick bra. förr om åren har vi varit på voksenkollen - men det blev liksom oöverstigligt i fredags att ta sig dit.