söndag 26 juli 2009

först ville jag ha den till varje pris. för jag hade ju inget att ha på mig på ett bröllop i början på juni. sommarbröllop, ute liksom. lite hippie, lite alternativt. den hade passat jättebra. men när jag väl hittade den i the little o, så fanns den bara i large. och sent ute var jag också så jag skulle inte hinna beställa den från nätet. så det blev inget köp. och jag var bara glad över det. för den är ju så jäklans gullig. och jag är inte så gullig. den hade liksom passat tillfället snarare än mig. så, allt var frid och fröjd. i några veckor. tills jag återigen inte hade något att ha på mig. det gällde ett släktkalas i sveriges mitt. då hade den ju återigen passat jättebra. egentligen. men så blev det sig inte då heller. och då var det också bra.
-tur, sa jag till herr t, att jag inte köpte den där oddmollyklänningen den var ju så jäklans gullig!! 
men nu i fredags när jag och lillesöster var på shoppingtur, ja då hängde den där och blängde anklagende på mig. på rea. och att en charmerande (svensk) expedit utlovade extra rabatt bara för att vi var svenskar. det hjälpte ju inte. så nu hänger den i garderoben och väntar på sommarens sista tillfälle. 

2 kommentarer:

Anna sa...

varför råkar jag aldrig ut för sånt här??

tingeling sa...

lilla mamman: i det avlånga landet i väster kan allt hända :)