onsdag 29 juli 2009

i en vecka nu har jag jobbat medan herr t har sommarlov med barnen. lillesöster har varit här nästan en hel vecka och hjälpt till. det har badats, lekts i parken, gåtts tur och syltats både blåbär och jordgubbar.
lilla e är snart inne på tredje dygnet med feber och allmän gnällighet. s är helt till sig över att börja på storbarnsavdelning. och inte nog med det. det blir även dansskola i höst. strategiskt planerat med några andra mammor från barnehagen och avsett som muta ifall det skulle totalkrascha med byte av avdelning. hon var skeptisk i början stora s men det gick över i en blink så fort vi ens andades ordet dansskola. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bra att barn är mutbara.
Mina barn har under våran tur i Norge delat sovrum, första natten så tog det lååååång tid innan de sov, mycket bus och skratt.
Natt två gjorde jag en tävling, den som somnade först får ett pris. Det var knäppt tyst i rummet och alla sov på några minuter. Körde med det hela veckan.
Vad gör man inte för att få några minuters lugn och ro.

anna sa...

dansskola måste det bli här med tror jag...

tingeling sa...

aurora: hoppas mina barn snart lär sig uppskatta tävlingar:)
fru a: dansskola verkar vara grejjen. man kan ju då fortsätta mutan med dans skor och dansdräkt osv osv