tisdag 1 september 2009

jammen nu , efter en intensiv vecka börjar det arta sig. hus så gott som i box, flickorna i dagiskö, ny bil och herr t har ju jobb i lärdomsstaden sedan en tid tillbaka. (det är ju liiiite därför vi flyttar tillbaka då). en väsentlig sak återstår dock, nämligen jobb till lilla mig. det blir där fokus får ligga den kommande tiden. nu är jag ganska slut efter helgen som innehöll oslo-lärdomsstaden tur och retur och husvisning mellan 13-15 på söndag. herr t hade sett huset helgen innan men för mig var det första gången. det blir fint, ska bara byggas på lite extra kök. extra kök måste man ha. 

6 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Spännande! Och man kan aldrig få för mycket kök!

Frida sa...

aha, jag hade helt missat att ni flyttar hit! Vart på landet blev det?

Anonym sa...

Lärdoms-staden.
Är det Stockholm, Göteborg, Lindköping eller Uppsala?
Själv gick jag i Norrköping när jag gick och lärde mig, super tråkigt var det att vara student där. Men när man hade bott i studentstaden Uppsala i hela sitt liv så ville jag röra på mig. Tog steget efter min utbildning och flyttade dit ni bor nu, skulle kunna tänka mig att flytta tillbaka till oslo, min sambo är ju därifrån men det blir ju så långt till nära och kära då.
Lycka till med jobbsökandet.

tingeling sa...

akan-kakan: o ja, och mest spænnade ær att de bygger først och så ritar arkitekten sedan.
Frida: jodå, vi kommer efter nyår och skall bo norr om staden næra whatholma.
aurora: tack! uppsala it is. oslo ær bra vissa dagar andra inte, den norska lønen ær bra alla dagar:).

Frida sa...

spännande!

tingeling sa...

frida: ja och lite läskigt!! hus på landet, jag har ju alltid bott i stan.