måndag 26 oktober 2009

pannkakskval

det börjar bli en tradition nu. att ha över de 3 samma ungarna på pannkakor någongång i veckan. eller varannan i bästa fall. och ryktet går på barnehagen.
häromdagen när jag skulle hämta s så stod det plötsligt ett meterhögt norskt overallbarn alldeles för nära inpå mig.
- pannekaker, väste hon. skall dere spise pannekaker idag? jeg vill bli med dere hjem!
idag stod samma barn vid grinden när jag kom. och tittade på mig alldeles tyst med stora ledsna ögon.
i morgon är det pannekakedag igen. och jag får liksom bara med mig tre extra ungar i bilen och det är på två vändor. inte kan jag ju slänga på en till bara så där heller. tre vändor i rusningstrafiken det är ju nästan en timme det. och inte vet jag vilka mamman och pappan är. näe, det blir nog att smuggla ut the usual suspects i omgångar och leva med ett litet samvetskval. och stora ledsna ögon på ett tufsigt overallbarn.

Inga kommentarer: