måndag 7 december 2009

lägga ner

jag lägger ner över flytten. men först lägesrapport.
ett tjugotal kartonger packade. alla hyllor, tavlor et.c. nedtagna. mycket utsorterat, lite slängt. alla julklappar (- minus tre handlade). inga skickade.
under veckan skall vi: packa det mesta, baka lussekatter, fira lucia på barnehagen, skicka julklappar och kort. handla resterande presenter. tvätta gardiner. adressändra. åka till tippen. gå ut med jobbat (herr t.) jobba över (mig). träffa vänner för hej då. hålla oss friska tills vaccinationen på fredag.
dessutom kommer obama och michelle i veckan ( vi undrar fortfarande varför och om det verkligen var den enda möjligheten att få hit honom ).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er lycka till!
Ni har fullt upp märker jag.
Både flytt och julstök kan inte vara lätt.
Men ha det så bra.
Väntar med spänning på en rapport hur allt gått senare.

Frida sa...

Inte lite att hinna med. Hoppas ni överlever, och sen får vi ta en bloggträff här i Lärdsomsstaden!

anna sa...

vi ses på andra sidan gränsen och flytten... kramar!

tingeling sa...

Aurora: tack jag åter kommer om läget :)
frida: hoppas också på det (men tvivlar ibland) och bloggträff måste vi ha.
fru a: ja vi ses på den andra sidan ...;P

Akan-Kakan sa...

Oh, tur att det bara är tillfällig nedläggning! Lycka till med alltihopa!!

Miss Upsey Daisy sa...

Mygod. När sköter du dina toabesök? Eller hinner du dricka kaffe? Tackar för sprit-tipset :D

Veronica sa...

Undrar vad bloggen kommer att heta - Första sidan gränsen?

tingeling sa...

akan-kakan:tack, bara tillfälligt som sagt.
miss ud: kaffe hinner jag, toabesöken har dock dragits ned till ett minimum. hoppas det blir en bra fest:D
veronica: jag tänkte mig kanske "livet från den ljusa sidan" :P