söndag 24 januari 2010

jag gör en lista över hela helgen:

helgens olycka: jag körde, eller snarare gled, av vägen. tackochpris för behjälpliga bönder med pickup.
helgens insikt: herr t och barnen stötte på resterna efter ett nyligen skjutet rådjur. snabblektion i cruel facts of life samt varifrån maten faktiskt kommer.
helgens bästa: härlig amarone och antipasti på fredagskvällen.
helgens våghalsigaste: yukikos sushi med barnen på söndag
helgens nyttigaste: ordnat med ytterligare en bänk till tvättstugan

3 kommentarer:

anna sa...

glidit av vägen, hu... tur att allt gick väl (för det antar jag att det gjorde..?)

Akan-Kakan sa...

Oj, läskigt! Tur att det slutade väl!

Och lyllos er som kan åka till Yukikos! Letar fortfarande efter en duglig ersättare här i Malmö.

tingeling sa...

fru a: jo det gick väl. men gud vad vi satt fast. och lastbilen som faktiskt prejade ut mig åt sidan och inte ens tittade efter hur det gick med oss. gubbe, kan jag säga nu när jag har lugnat ner mig.
akan-kakan: barnen märkte det inte ens, frågade bara om vi inte kunde åka hem och fika snart. yukikos mmmm, också har de så bra hål under borden där man kan ha barnen ju. :) hoppas du finner en värdig japan i skåne.