torsdag 18 mars 2010

apropå linda ks inlägg om att se ut som 17, så fick ovan avbildade 35åring idag visa leg på systemet. det är andra gången inom loppet av en månad. inte illa. inte illa alls tänker jag, men kanske ändå tänkvärt. jag listar ett par alternativa förklaringar till det inträffade:
1. det kan ha haft något med min ungdomliga mössan att göra (solglajjerna hade jag nämligen inte på mig)
2. just för att jag inte hade solglajjerna på mig så såg kassörskan mina ringar under ögonen och tänkte att jag var ett slitet nittonårigt emobarn som handlade chablis på en torsdag.
3. kassörskan tog mig för en kontrollant som försökte kollra bort henne genom att klä ut mig till ett emobarn och handla chablis (på en torsdag).
4. kassörskan ville kolla att jag verkligen är så gammal som jag ser ut för att sedan kunna le i mjugg tillsammans med sina kollegor.
5. vid 35 års ålder ser jag ut som 19. vid 19 var jag ingen hit. teorin om åldrandets behag stämmer.

5 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Klart det var för ditt ungdomligt fräscha utseende!

Själv brukar jag också få visa ibland. Då tänker jag att det var snällt av den där 22-årige killen i kassan. Han förstod att en hålögd, grådassig 32-åring med två bärsärkar (barnen alltså) i släptåg behöver muntras upp ibland.

Miss Upsey Daisy sa...

Visade också leg för ett litet tag sedan. Tänkte styra upp en till bloggträff om några månader. Säger till ifall du vill hänga på? I Stockholm alltså.

tingeling sa...

akan-kakan:ha ha det måste det vara. eller så var det mössan.
miss ud: aha, det var säkert din fräscha gröna gitarr i kombination med ditt rockigt ungdomliga utseende som gjorde susen:D.
till bloggträff säger jag: åh så spännande, hemskt gärna.

Miss Upsey Daisy sa...

Tingeling- Hojtar. Har redan en plan.

tingeling sa...

oj !! i will email you!!