onsdag 31 mars 2010

nu har vi bott i vårt nya hus i tre månader. vi har liksom stagnerat vad det gäller att komma i ordning. mycket är halvklart och bara tanken på att börja med det som skall bli trädgård får mig att hoppas att snön ligger kvar till långt fram i maj så man slipper se eländet som ligger under. nåväl tre björkar har vi i alla fall fällt. dvs vi tittade på medan en granne fällde, kvistade och sågade upp dem i meterlängder på mindre än en kvart. jag tror nästan jag måste skaffa mig en motorsåg efter den uppvisningen.
Uppdatering: stubbj***ar!!!

4 kommentarer:

anna sa...

kan man kanske tala om en tremånaderskris i flyttsammanhang? jag har en också i så fall. fast just ikväll har vi kommit en ny liten bit på väg.

tingeling sa...

fru a: absolut tremånaderskris. nu är det bara trädgård som gäller. känns som resten av huset får vänta tills i höst.

Akan-Kakan sa...

Vi har också stagnerat här. Förresten kan det vara fint att ställa en blomkruka på en stubbe tycker jag.

Sign. Minsta motståndets lag

tingeling sa...

akan-kakan: jag tänker stubbfräs och jordvält. /demolitiongirl