söndag 25 april 2010

så att ni förstår vidden av eländet

fyllningsmassa och småsten på hela framsidan av huset och runt mot baksidan. gräs vill vi ha. och fina buskar mot staketet. höstkaprifol, rosor och doftjasmin. jag tänker mig också en rabatt av lavendel, men jag vet inte riktigt var ännu.
min nemesis. jag bände upp den med järnspett och la småstenar under den tills jag kunde rulla bort den. den vägde säkert hundra kilo.
fyllningsmassa och gammal ängsmark mot åkern, en hög med kvistar och grenar att elda upp.
vi sågade ner en spretig gammal rönn, herr t och jag. för hand. mer att elda upp. gammal pyroman scout som jag är eldade jag friskt hela kvällen igår.

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Finns det någon tidsplan för det här lilla projketet? ;-)

anna sa...

hej och hå. nån form av knyt på valborg, här?

Veronica sa...

Shit, ni har verkligen flyttat ut på landet! Jag som bara känner dig som chablis-drickande, expert-shoppande, ultimate-big-city-girl har väldigt svårt att få ihop allt detta... ;) Hoppas vi får komma förbi i sommar och se det i verkligheten!

tingeling sa...

missud:det vågar jag inte tänka på. men på fredag skall alla större stenar vara väck för då kommer planas till med stormaskin.
fru a: we´d love to. vad skall vi ta med ?
veronica: man kanske kan säga att jag är en sammansatt person då ;P? ibland känns det riktigt långt till stan, men chablis gör sig nog bra i en syrénberså på landet. välkomna närsom skall bli kul att inspektera nummer 2. kram !

Akan-Kakan sa...

Oh dessa stenar! Man fattar ju att de småländska bönderna emigrerade till Amerika.

tingeling sa...

akan-kakan: det är djävulens stenar det är jag säker på.