måndag 12 april 2010

så här ser kvällarna ut hemma hos oss nuförtiden:
jag och barnen kommer hem, vi hänger lite inne och lagar mat. sen kommer herr t och vi äter. så går vi ut och plockar sten. jag eller herr t bänder upp de stora med spett. så plockar vi. och plockar och plockar. så går en av oss in med barnen och lägger dem. medan den andra plockar sten. eller slåss mot stubbar. sen går den andra ut igen och plockar. sedan går vi in och klagar lite. såsmåningom kommer det en ny dag. med sten och ibland lite grus som vi också kan plocka.

3 kommentarer:

anna sa...

nybyggarliv. det är för härligt!

Miss Upsey Daisy sa...

Hur ser du till din relation till sten numera.. Tillräckligt?

tingeling sa...

fru a: det känns snarare som 1700-talet. men det kan bli härligt på sikt.
miss ud: minst sagt tillräcklig. när jag ser ut över vad som ska bli trädgård vill jag bara lägga mig ner och somna in.