lördag 8 januari 2011

idag fick jag helt oväntat ett par ensamma timmar hemma och som den maniskt ordningsamma person jag önskar jag vore så jag hämtade jag genast kartonger för att packa ner julen. efter en stunds plockande insåg jag att barnen nog vill vara med och plocka ner granen så jag övergick istället till att skruva upp krokar i min fullständigt underdimensionerade wic. jag lämnade julkartongerna framme på vardagsrumsgolvet och pyntet i högar på matbordet, och drog fram borrmaskin, mejslar och skruvar.
4 krokar fick jag upp. snyggt och praktiskt. hurra för mig. och eftersom herr t kommer att behöva verktygen när han skall skruva upp en hylla lite senare så ligger verktygen kvar framme i sovrummet.
efter det kände jag mig lite trött och det är ju hårdfakta att min vila är en investering i familjefriden, så jag la mig på sängen för att läsa. kanske åt jag lite chokladkaka, minns inte så noga. somnade lite. vaknade när det börjar skymma och insåg att jag istället för att städa undan julen och röja upp, hade ägnat dagen åt att först stöka ner hemmet och sedan sova bort ett par timmar. härur framgår skillnaden mellan mitt sanna, obeslutsamma jag och den ordningsamma, välplanerade person jag önskar jag vore. nåja. jag är iallafall mätt och pigg i mitt ostädade hem. nu ska jag bara lägga mig på soffan en stund innan det är dags för film.

2 kommentarer:

sarapirat sa...

hehe, det är så det ska vara ibland.
säger jag som knappt ser dagsljuset nu förtiden utan endast gömmer mig inomhus. som en vampyr.

tingeling sa...

sara: repar antar jag ? men sol, du har ju sol även om den är ute och du inne. du kan få min snö btw. innan den regnar bort.