söndag 13 februari 2011

varje morgon när jag går ut genom ytterdörren, vid ca 06 hör jag rassel och rörelser som av plötslig flykt inne i skogen bakom huset. ofta finns det färska spår av allt möjligt i trädgården. stora som små med varierat antal klor, tassar eller klövar. jag föreställer mig hur alla djuren står uppradade längs med skogsbrynet om kvällarna och väntar med stora ögon på att vi ska släcka ljuset för att sedan börja smyga närmare och leta efter korv och mackor som vi brukar lägga ut. än har jag inte sett vildsvinsspår vid huset men jag vill gärna vara uppe någon natt för att spana och försäkra mig om att de inte kommer så nära.

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Du kommer väl 18 mars hoppas jag ..?

tingeling sa...

miss ud: det hoppas jag med :)!! låter toppenkul!

Akan-Kakan sa...

Oj du bor verkligen på landet! Coolt!
Här ser man en katt ibland, typ.

Annika sa...

Seriöst. Lägger ni ut mat? Alltså ni kommer ju bli invaderade av möss och råttor. .

tingeling sa...

akan-kakan: bonnlandet it is. och vi gillar:)
annika: näh!?