måndag 18 april 2011

om lyx

lyx är ju ganska mycket vid det här laget. alexa tex är lyx. jag har ingen. men jag hade tänkt mig. dock har jag kommit på andra tankar. återkommer om det.
men ! sann lyx för mig är lycka. och lycka kan vara så mycket. en lördag till torsdag i budapest till exempel. det är lycka. när barnen är lyckliga hos en lycklig farmor. och herr t som får jobba på sin konferens, även den i budapest, är lycklig. och jag. jag kanske är lyckligast av alla. för dels får jag och herr t ett par dagars semester tillsammans och dels får jag ett par dagar där jag kan rå mig helt själv i en främmande storstad. jag tänker mig då följande upplägg:
sitta på kafé från arla till sent och läsa.
strosa.
dricka lunchvin.
titta på fina hus.
äta kakor.
shoppa lite.
titta på kyrkor och palats.
kanske åka lite flodbåt.
äta gulasch.
vem vet ? vem bryr sig ? vem tittar på klockan ?
och som om denna lyx inte är nog så tar jag ledigt alla fredagar från och med nu och till årsskiftet.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Kul att du har börjat blogga lite mer igen! Läser med glädje dina texter.

anna sa...

bra där, med fredagarna! och minisemester blir förstås fantastiskt. lite lyx är ju också att du har två flaskor fint vin stående här, som betalning för blusen. måste se till att du får dem bara. jag kan tänka mig att vara med och skåla för att ha förmedlat kontakten ;)

tingeling sa...

Gunilla: Hej Gunilla och tack :)! Får vi komma förbi i sommar ?
fru a: gärna skål:) men när ? när ?

Anna sa...

lyxlyx!!
jag vill gärna veta vad du tänker om Alexa, funderar jag med nämligen.. :)

tingeling sa...

lyx indeed! apropås alexa så tänker jag att eftersom jag har bayswater så kunde det vara kul med något helt annorlunda. kikar lite på mj :) glad påsk!!