måndag 15 augusti 2011

jag har ju aldrig haft en gravidblogg. så det är ju på tiden när man väntar nummer 3. hittills har jag varit bortskämd med både problemfria graviditeter och förlossningar. det enda som var lite påfrestande var foglossningen, när jag väntade e. jag gick hos en norsk kiropraktordam som var en tvärhand hög och tunn som en sticka. men så ofantligt stark. jag låg som en strandad val på en smal brits och hon knäckte loss både rygg och bäcken med ett litet knäck bara. var fjortonde dag: knäck! så kunde jag gå lite bättre i ett par dagar.
och nu då? jovars foglossningen är tillbaka, redan i vecka 16. och idag när jag gick från jobbet blev jag omkörd av en äldre dam med rollator. hon vände sig om och log nöjt mot mig. rollator minsann. jag kallar det fusk.

4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Oj, här missar man viktig information när man är datorlös. Grattis!! Och hoppas fogarna blir bättre.

tingeling sa...

akan-kakan: tack!:) fogarna blir ju i vart fall bättre när den kommit ut

Akan-Kakan sa...

OCH! Glöm inte att kräva att få slippa allt tungt hushållsarbete p.g.a. fogarna. Själv dammsög jag t.ex. inte under hela graviditeten med Lillkillen.
Kanske är det även så att forskare anser att choklad hjälper mot foglossning? Och designerväskor hjälper ännu bättre?

tingeling sa...

absolut. vi diskuterar just nu värdet av min smärta. ssk som jag inom kort skall vara gräsänka.