onsdag 25 april 2012

när kan jag börja springa tro ? min bäckenbotten sviktar fortfarande och gör ont när jag nyser eller hostar. det gör ganska mycket mindre ont efter promenaderna nu än för ett par veckor sedan, men det liksom bränner i symfysen och fogarna i höftleder och rygg ömmar. 3 månader sedan förlossningen, på ett ungefär. borde jag inte hålla ihop bättre ? är det kanske så att jag borde börja småspringa nu och bygga upp min obefintliga muskulatur för att det ska bli bättre ? ska jag köpa snajdiga springskor i rosa och lila ? frågorna är många ...

3 kommentarer:

anna sa...

eller styrketräna lite först? kan inte löpning vara påfrestande för den typen av "skador"..? vad vet man!?! gå och simma med mig :)

Akan-Kakan sa...

Det brukar ju tjatas om att man ska "lyssna på kroppen", dvs känns det fel/gör ont ska man väl låta bli. Om jag var som du skulle jag knipa på och promenera (powerwalka?) ett tag till.
Men färgglada springskor kan man ju alltid köpa ändå! Det är viktigt med bra skor när man går långt också, ju!

tingeling sa...

Ok jag får unna mig snajdiga springskor när jag faktiskt kan springa. Men träningstajts får det bli nya. Och massa promenader!!