lördag 10 maj 2008

ordnung i kaos...

tänker lite på det här med att hålla ordning. jag brukade ju vara ganska bra på det, men nu med två barn är det ju lite svårare att hitta tid till att röja och städa. typ alla utom jag i min mammagrupp har städhjälp en gång i veckan, men ärligt talat, när man är mammaledig och hemma om dagarna, nog borde man kunna städa själv väl ? ... eller som det slog mig lite tidigare idag ... om man bara har Väldigt Snygga Prylar så gör det ju inte så mycket om det är lite rörigt ? vi kanske skulle köpa nytt allt ? undras hur herr t ställer sig till det förslaget ?

2 kommentarer:

Anna sa...

ha ha ha, förstår precis vad du menar!!! vill med ha städhjälp. det är galet trist att städa

tingeling sa...

ja visst är det! kanske kan vi skaffa nån när både jag och herr t börjar jobba igen, då blir tiden ännu mer dyrbar liksom