söndag 11 maj 2008

sjukt ?

söndagen spenderades enligt följande: 4 timmar på akuten (legevakten) och 3 timmar på barnmottagningen på ullevål sykehus. mitt på dagen var vi hemma en sväng och ojade oss lite innan vi for iväg igen. stackars lilla e och hennes icke-ätande i kombination med hög feber och en framtoning som en liten vissen blomma var orsaken. nu är vi i vart fall hemma. vi slapp inläggning med nöd, näppe, ett tiotal noggranna förmaningar samt ett värdefullt direktnummer. lilla e har ätit flera gånger under kvällen och kommit sig ganska bra. jag är helt slut och svimmade kanske lite i behandlingsrummet på sjukhuset. det är ju inte alltid så lätt att komma ihåg vilka som ska äta och dricka och när och hur och vad, så det hade jag tydligen inte gjort på herrans länge. hur som helst kunde jag ju inte valt bättre ställe för min dramatiska fram(ned)färd, och blev genast istoppad massa juice och mackor av snälla läkarstudenter.
nu godnatt

Inga kommentarer: