tisdag 27 maj 2008

tråkigt

idag är en sån där tom dag. jag har inget planerat. och shoppingförbud ... åhhh tråkigt!! mitt shopping förbud hävs automatiskt om 4 kilo. det innebär att man inte ens kan fylla dagen med att fika, eller småäta heller för den delen.
saker man då kan göra:
- sola i trädgården
- städa något, exempelvis bilen
-köpa nåt litet som inte riktigt märks, till barnen, till hemmet, till herr t. kanske en fröpåse eller en örtväxt eller hårspännen.
-söka jobb. (detta är ju det vettigaste alternativet, har dock sökt ett idag, på riksantikvarien, jag tror det passar mig perfekt. i övrigt var det som stod högst i kurs på jobbmarknaden idag ett extremt säljengagemang och resultatfokus. det passar inte mig)
-motionera på ett eller annat sätt, det är ju faktiskt effektivare än att sitta på en stol och vänta på att 4 kg ska rinna av. (också ett vettigt alternativ)
hmm jag får nog lov att återkomma...

uppdatering: rucola, blandade ängsblommor och luktärt i present till herr t. så har jag rastat hunden, och suttit i trädgården. och telefonerat lite, tvättat och gjort tvåhundra sit-ups. inte så värst ändå...ja också ammat, bytt på och lekt med lilla e såklart. nu har jag tråkigt igen...

5 kommentarer:

anna sa...

ah, svårt... här funderar jag över fönsterputsning och fotoklistrande.

tingeling sa...

men proffsputsningen då? ta det försiktigt om du ska klättra omkring och putsa fönster bara

Anna sa...

så snällt av dig att även göra min situps ;D

tingeling sa...

lilla mamman: anything for the shopstop to drop! jag gör den imorgon med.

anna sa...

proffsputsningen numera nedsolkad av pollen... så bara utvändig lightputsning!