tisdag 30 september 2008

utmaning ett -check

utmanad av lilla mamman

KLÄDER 
Skor: svarta asymetriska campersstövlar, converse, och snart, snart bruna stövlar  
Sneakers: svarta sportiga tuppar 
Jeans: så snart de sista ynka kilona rasat blir det nya acne eller nudisar, annars hasar jag omkring i diesel eller replay 
T-shirt: anonym grå acne eller något randigt sladdrigt 
Underkläder: kan lämna lite övrigt att önska, fortfarande amningsbh exempelvis.

ACCESSOARER
Väska: denna här 
Plånbok: liten ålskinnsportemonnä, toklila. 
Solglasögon: gröna från miu miu. 
Klocka: no watch on my watch

TEKNIK
Tv: sony tjockis goddamnit 
Stereo: den heter...eeeehhh...måste kolla..denon?? 
Mobiltelefon: Sony Ericsson har aldrig fattat vart på mobilen man kollar de däringa bokstäverna och siffrorna... men vänta kanske ... jodå här kan man ju hitta det mesta 
Mp3: jag tycker om när det är tysssssst 
Dator: för många, min är en yttepyttig IBM (den väger faktiskt bara 1300g) nu sitter jag vid den vita macbeautyn

BADRUM
Tandkräm: Colgate. 
Tvål: lite vad som 
Parfym: 212 sexy (minsann) caroline herrera. alltså världens mest opraktiska flaska som bara rullar omkring, man kan ju inte STÄLLA den upp, herregud!! 
Medicin: nästan aldrig  
Vitamin: nej men TRAN vi bor ju i NORGE 
Huvudvärkstablett: något lokalproducerat

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: bonaqua silver  
Vin: helt såld på nebbiolo för tillfället, barolo eller barbaresco och lite chablis ibland för att svalka ner mig och...och ..och 
Bröd: det grövsta speltbrödet.japp 

HEMMA 
Säng: ikea
Lakan: moln i olika färger 
Espressomaskin: pavoni, manuell och livsfarlig 
Kylskåp: rostfritt och uselt

FÄRDMEDEL
Bil: har jag sagt att bil är på kronan dubbelt så dyrt här som i Sverige tillräckligt många gånger!?? har jag det !?? har jag?? nåväl passat 
Taxibolag: ?
Cykel: en japansk inte särskilt snabb

ÖVRIGT 
Frisörsalong: konstant otrogen, sist i örebro 
Bank: nordea.

Inga kommentarer: