torsdag 9 juli 2009

tänk

om man "glömmer " att packa ner saker i sin alldeles för lilla resväska, eller om de "inte får plats". då kan man väl tänka sig att det är rimligt att köpa nytt. massor med nytt. nytt lite vad som helst.  och sedan "minns" man kanske inte vad det var man "glömt" att packa eller vad som nu "inte fick plats". och då kan man ju inte lastas för det sen. när man eventuellt står i en butik och har hittat något man verkligen vill ha. även om det råkar vara något man inte behöver. väl ? nog är väl det en rationell tankegång inför semestern. 

4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Så är det! Själv har jag nog glömt min Mulberry, tror jag. Så måste det vara, för jag kan inte se den nånstans. Bäst jag går och köper en.
;)

Mina sa...

Jag tänkte just tipsa om att glömma handväskan men någon hann före;)

Anonym sa...

Tror att jag också ska "glömma" lite i min packning.

tingeling sa...

akan-kakan: det är nog bäst, skynda skynda innan du kommer på vart den är.
loly: jag hade ju min väska på armen när jag stod och klämde på en annan väska. och det gick ju inte så jag fick köpa en klänning istället. för alla klänningar hade jag tydligen glömt.
aurora: glöm mycket !!