torsdag 22 oktober 2009

jag måste slå ett slag för det här med att förhandla pris på saker, eller framförallt på tjänster. jag har varit väldigt dålig på det tidigare men nu i samband med flytten har jag upptäckt att det kan vara riktigt kul. exempel:
förstapriset som erbjuds på flyttransport: 38.600 kr
slutpris: 28.400 kr och då skruvar de ner de möbler som behövs skruvas ner.
hey. säger jag till mig själv.

och flyttstädet.
förstapriset: 8.500 kr exklusive framkörningsavgift(!?) på 2x200 kr. vad är det? det är ju liksom inte taxi jag har beställt. plus vitvaror à 250 kr styck.
senaste pris: 4.800 kr. och då är jag inte färdig ännu.
allt detta bara genom att säga: äh, men kom igen nu. det är alldeles för dyrt. den och den har mycket lägre pris.
snart skall jag ge mig på försäkringarna. och elen. och ehh... marc jacobs ??

2 kommentarer:

anna sa...

shit! dig skulle man ha haft med när man köpte bil...

tingeling sa...

fru a: om det skulle hända nåt kommer jag som ett skått. och dealar ner dem.