torsdag 22 oktober 2009

imorgon har jag lämna dag. dvs jag ska lämna på barnehag a r n a. det är sällan bra dagar. för familjehälsans skull brukar jag vanligtvis gå upp, klä mig, släpa hunden runt kvarteret och sedan susa iväg i skymningen gryningen. tålmodighet före klockan 10.00 är nämligen inte min starka sida. någonstans. så jag brukar få slippa morgnarna mot att jag hämtar och fixar kvällsmat. det funkar finemang. utom vissa dagar, som imorgon.
men jag har en ny taktik för att tackla mig själv. jag skall muta mig. istället för att använda mutor på s och locka med fredagsgotteri och filmkväll och annat som är lätt att ta till, så ska jag muta mig själv. med finkaffe före jobbet. och efter jobbet. lugn och fin = finkaffe från united bakeries. stressad och sur= surkaffe från automat på jobbet. det kan jag gott ha.

Inga kommentarer: