söndag 15 november 2009

en månad

en månad kvar den här veckan. jag går runt i lägenheten och blänger. måttar med ögat. den där får inte plats. köksbordet är för stort. vi måste v e r k l i g e n ha nya stolar. hur har vi ö v e r l e v t med den där lampan!? om jag bör jar packa i vardagsrummets ena hörn. och liksom packar mig diagonalt genom lägenheten. barnens rum sist. och lite köksgrejjer så klart. måste packa åt barnen för en dryg vecka hos farmor parallellt. och vad måste vi ta med oss i bilen ? flyttlasset kommer ju flera dagar efter mig och herr t. verktyg, borrmaskin, lite porslin, lampor. julklapparna, huvudvärken. tapetgrejjer, är det värt den dyrbara bilplatsen eller ska vi bara skaffa nytt ?
på tisdag åker jag och köper 60-70 kartonger. och tejp. jag får dessvärre inte börja packa förrän den sista helgen i november. passa dig ! säger jag, passa dig, sista helgen i november.

Inga kommentarer: