fredag 13 november 2009

på stan, häromdan, fick jag, inspirerad av fraidi, för mig att lösmustasch vore en bra grej att ha i julkalendern. så jag gick in på en leksaksaffär och letade. när jag inte hittade några så gick jag för att fråga i kassan.
- ursäkta har ni lösmustascher ?
- ka ?
-?!
- ka sa du ?!
- åh, jaha jag undrade om ni har l ös m u s t a s c h e r ? (tänker för mig själv, jag vill inte säga det norska ordet för lösmustasch jag vill inte vill inte vill inte åhh det är ett så hemskt ord....)
- ka for noe `staschar ?
jammen åhh !!!! neeeej! mnnngh! ok då!
- bart*!! liksombart !!! har ni det ?
- åh ja! bart! nei det har vi ikkje. beklager


*bart= ordet härrör möjligen från bart burt reynolds


2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag skulle vilja ha en lösmustaschfest. Tänk vad festligt. Hittade du några sedan?

tingeling sa...

miss ud: lösmustaschfest!! kan inte bli bättre juh. jag skulle ta med världens lataste hund och komma på en gång:D. planerar grandios shoppingexpedition på tisdag, hoppas hitta några då.