torsdag 12 november 2009

man går en sväng på stan. barnfri. man köper kalenderpresenter som en galning (men lyckas ändå bara få ihop knappa hälften). små tutor, badskum, hårspännen, julklappsklänningar. man spanar lite åt sig själv, köper det gamla vanliga, en randig topp i svartochvitt, en rutig halsduk mest beige. klämmer på en grårutig skjorta och inser att den är alldeles för färgglad. orkar inte prova gråa jeans. så får man spel och köper paljettleggings. kanske var det ett divine intervention. kanske en 35-årskris. svårt att veta.

5 kommentarer:

anna sa...

jag tror på krisen. paljettleggings är jag också väldigt inne på nämligen... HM? så vi får snacka ihop oss innan vi går på fest tillsammans då!

Anonym sa...

Låter härligt! Paljettleggings!
Har faktiskt inte sett dem.
Själv är jag inne på lackleggins.
Angående kalenderpresenter så har jag en hel låda med små plock från svärmor min. Hon köper varje år små saker (skräp) som vi ska göra kalender av. Jag gjorde det ett år men blev tokig på allt smått som blev kastat hit och dit, tänk jag har 3 barn. För oss är det nu chokladkalender som gäller, småsakerna används till små presenter då och då till barnen och deras vänner.
Ha det så bra.
När går flyttlastet?
Har jag nämnt att jag faktiskt bor i Uppsala?

tingeling sa...

fru a: det ante mig stt det vsr det. nåja. hm mycket riktigt men det var lite knäppa i passformen när jag kom hem.
aurora. ja oavsett kris eller gudomligt ingripande så känns det bra. det där med kalender alltså. jag har nu tänkt typ penslar och lösa vattenfärger så att det blir något användbart också. så får de öppna varannan dag. flytten går den 17:e. så du bor i Uppsala ? spännade :)

Linda Vidlund sa...

oj, nu blev jag stressad över kalenderpresenter... bäst att ta tag i det snarast!

tingeling sa...

mamma L: men hej! :). inte meningen och stressa någon, hoppas du hittar bar grejs.