tisdag 3 november 2009

påbyggnad

vi var ju och inspekterade bygget i helgen. när vi körde upp mot huset utbrast herr t i ett spontant (eller kanske av ren nervositet inövat):
- men vad i h******!!!
jag kontrade med ett avslappnat:
- vaddå, vaddå, vaddå, nämen det ser väl fint ut alltså jag menar, men där kan vi ju bo det är ju beboeligt både vinter som höst och ja, jag vet inte så illa är det väl inte heller. eller?
nu var det inte så illa. det var riktigt fint faktiskt. kanske lite mindre än vad vi hade föreställt oss. men vi har fått våra största frågetecken uträtade och det fruktade bråket med hantverkarna verkar utebli.
så jag säger okej då! hit me norduppland. hit me naturen. hit me kalla mörka vinterkvällar med flera mil till närmsta latte. och att försäkringsbolagen vill att vi tecknar extra viltförsäkring på bilen på grund av den (jag citerar snubben på trygghansa) "...massiva mängden vildsvin som florerar däruppe..." det får jag bara vänja mig vid.
jag säger okej då! till allt. utom väggen.

2 kommentarer:

anna sa...

men det låter ju, efter omständigheterna, riktigt bra?

tingeling sa...

fru a: we will live. närå det blir bra. kram på dej.