söndag 22 augusti 2010

inte

bild lånad från odla.

igår träffade jag en riktig svamperemit i skogen vid vår lilla badsjö. hon sa uttryckligen till mig:
- före detta stadsbo, om du går längs den här stigen så finns det kantareller i massor. jag kan inte plocka mer svamp, jag är eremit och har ingen el och kan inte frysa ner nån svamp. och nu har jag ätit svamp i veckor. jag vill inte ha mer svamp. ta den du.
- okej, tänkte jag. äntligen. the mushrooms is mine.
men. eftersom det redan var ganska sent på dagen så for vi hem, för att som alla vet är i morgon också en dag. så även igår.
jag laddade hela kvällen och vässade svampkorgen.
jag drömde om svamp hela natten.
klockan halv nio i morse var jag tillbaka i skogen.
- och fanns det nån svamp??
- nä!!
- letade jag i kanske tre timmar längs och runt exakt den stig eremiten anvisade ??
- jojjemänn.
- så. är det så att det är nåt fel på mig och mina ögon, eller har kanske svamperemiten fått sig ett gott skratt och jävligt mycket svamp ??
- vi antar det.
- är jag kanske inte helt avslappnad i den här frågan ??
- det uttrycks så här hemma.

2 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Hahaha, fy 17 vad snopet! Fast "eremiten" kanske hade provat lite olika svampar och inte var riktigt vid sina sinnens fulla?

tingeling sa...

mycket möjligt, men jag ska bussa vildsvinen på henne när jag hittar dom.