fredag 6 augusti 2010

då var första veckan av vardag efter semestern avklarad. jag smällde ju på med hela tre veckors semester, det kändes som vansinnigt mycket innan sommaren efter de två senaste åren med en till två veckors ledighet. men så här i efterhand så var det lite väl kort. som plåster på såren har vi bokat en resa hit längre fram i höst. jag har alltid velat åka, och med barnen blir det nog ett äventyr.
så. jag har ingen shopping att bekänna, inte uträttat eller upplevt något spektakulärt under semestern och inte har vi några högtflyende planer heller. vi har bara hängt. ätit jordgubbsfrukost på altanen med sol och vind i håret. grillat och druckit gott vin. träffat vänner, gjort utflykter och badat. det är bra så. faktiskt fulländat så.
lilla e är blöjfri efter sommaren och har slutat sova på dagtid. nästa projekt är nappen så är hon snart en stor flicka.
gräsmattan har växt sig tät och grön nog att rulla runt på, herr t har byggt hyllor i övre hallen och grävt trädgårdsland. under hösten måste jag bestämma mig för tapeter till vårt sovrum. och ett soffbord. herregud, existerar det ett soffbord som jag ens kan tänka mig ??
i övrigt vardag.
åh jag gillar vardag.

6 kommentarer:

sarapirat sa...

åh, vad glad jag blir över att du gillar din vardag!
och fantastiskt att ni har marrakech att se fram emot, jag hoppas på bilder på bloggen!
var för många år sedan i agadir men kom aldrig iväg till marrakech. vilken miss.. men älskade landet.
ha en skön helg, kram

tingeling sa...

jag ska skaka liv i kameran och bilder blir det om än det dröjer ett tag. jag längtar. vardag är guld hoppas du har det fint. kram

Miss Upsey Daisy sa...

Men det låter som en fin semester.

När kommer du hit? För visst var det här framöver?

tingeling sa...

åh det är fortfarande oklart, under hösten har det sagts. och den kan ju vara lång den:(

Anna sa...

vafan allas ungar har blivit torra över sommaren!!
jag gillar annars också vardagen för övrigt... :)

tingeling sa...

anna: hon var länge halvtorr , men nu är det faktiskt heltorr. fast vi får ju små blöta påsar från dagis ibland då och så nattblöja då.