lördag 13 november 2010

morgon över medinan med atlasbergen i bakgrunden.

vi handlade massa kryddor, jag har redan gett mig på att laga tagine hemma. vansinnigt gott.

detalj från les jardins majorelle. här har yves saint laurent och pierre bergé spelat en avgörande roll.

de är bra på mönster i marocko. både på mattor och tyger och hus. här från dar si said.

trött liten e och jag på lampjakt.

place des ferblantiers, från taket på kosybar. vi hade inte hittat hit om det inte vore för marias blogg. om man skall åka till marrakesh kan man bo på hennes riad. det ska vi prova nästa gång. för det känns som att det blir en gång till. någon gång.

vi hängde väldigt mycket i soukerna

otroligt mycket vackra mattor och tyger. och kuddar. till min förtvivlan borde jag ha köpt ett par enfärgade broderade kuddar till. nu har jag scannat nätet i timmar efter någon som säljer dem, men kan inte hitta någonstans. lova att inte åka till marocko utan att köpa ett par sådana åt mig! jag betalar nästan vad som helst.

5 kommentarer:

anna sa...

härligt det ser ut! ses snart.

Miss Upsey Daisy sa...

Ser härligt ut. Jag var i Marocko för länge sedan. Tror att jag hade haft mer behållning om jag hade åkt NU:

sarapirat sa...

yes! mer mer!

Gunilla sa...

fantastiska bilder!

tingeling sa...

frua: ja vi sågs ju snart. hoppas vi ses snart igen.
missud:ja!! åk åk! det var härligt. och norwegian flyger från lite överallt dit.
sara: ok!
gunilla. tack och det var fantastiskt!!