tisdag 6 december 2011

så glad man blir när man varit borta länge och sedan får en kommentar på sitt inlägg helt på direkten!
hej :)!
även om jag inte själv har bloggat har jag ju läst bloggar så klart, men kanske inte kommenterat så mycket. jag tänkte försöka upprätthålla det här ett tag nu med nonsensbloggande. jag har ju heller aldrig aspirerat på att blogga om något samhällsnyttigt eller intellektuellt för den delen.
och nu när det är typ tvåochenhalv vecka kvar till julen så måste man ju blogga om det.
alltså:
julklappar- ytterst få införskaffade men en ganska utförlig lista färdig.
kalender- jepp. med egenhändigt inköpta och inslagna paket. ett om dagen och barna turas om att öppna. vissa skulle kalla det lathet från min sida att låta barnen turas om med att öppna, själv envisas jag med att det finns en pedagogisk poäng i upplägget.
julpynt-lokaliserat, det som är uppe hittills är bara stjärna, ljusstake samt en överdriven mängd hyacinther. i glas. gilla på hyacinthglas.
julmat- vi tar med lite till svärmor, men vad vad? en paté har jag på gång men sedan är det tomt. kanske ost ? och jansson ?
julgran- vi bor ju i skogen, det måste lösa sig.
julplanering- i hamn. vi far bort en sväng och är hemma resten, kort ledighet, bara mellandagarna. jag är ju ledig hela våren sedan.
nyår- ett par alternativ, alla trevliga dock oklart var vi hamnar.
full koll med andra ord.


2 kommentarer:

Karin C sa...

Mysigt med allt julfixande! Jag har köpt några julklappar iallafall men det blir nog som vanligt några panikinköp i Kristinehamn den 23:e ;). Säg till om i hinner ses i mellandagarna om ni ska vara i Örebro, vi är i Kristinehamn hela gänget! Hälsa hela familjen! Kramar från Oslo

tingeling sa...

Åh det hade vart kul att ses ! Vi stannar bara två nätter i Örebro dessvärre. Men whenever ni kommer längre österut, bara säg till! Hälsa familjen/ kram